dipp

Först går det upp en liten sväng och sen så går det ner.....utav helvete!! Tyckte att jag mådde bra runt jul och så, t o m ovanligt bra...i hela Januari. Men man ska ju inte tro att det varar...det kommer ju.
Mamma vart sämre och vi insåg alla att detta inte gick längre. Så vi var till VC och läkaren vill inte göra för stor utredning men nåt är det ju. Neurologiskt.
Hon flyttade raskt in på Björkbladets äldreboende.

Jättebra! Vilken lättnad! Att slippa åka och handla, att bara hoppa in en sväng utan att oroa sig för om hon ramlar eller äter som hon ska. Om hon tvättar sig etc etc mm.....tyckta alla andra utom jag. Som deppade ner mig för efter äldreomsorgen finns inget mer. Efter detta kommer min mamma att dö.

JAAA! Jag vet!! Hon är 82 år snart. Har levt ett långt bra liv. Men jag har fortfarande under mitt 47 åriga liv inte levt en dag utan min mamma. "men du är ju vuxen nu" sa min syster....Och? Jag vill inte vara vuxen - just nu! Jag vill ha min mamma!
Nu tar jag ut hennes död i förskott. Fan jag är ju inte klok! Jag ska ju ta vara på tiden som är, hon mår så pass mycket bättre nu med allt socialt som blir och bra mat.

Men det känns i alla fall så jävla tungt och så jävla jobbigt att jag vill inte ens gå ur sängen. Har jag inte mamma har jag ia alla fall mitt täcke....snuttefilten!?!

Skärp dig för helvete!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback