alla våra vänner

jag är miljonär
jo det är jag
mina vänner är min miljon

min man
mina barn
mina barnbarn
mina barns vänner
mina gamla vänner som följt mig genom livet - so far
nya vänner som jag möter av olika händelser olíka anledningar
det är så lätt att älska så lätt att tycka om
när man är miljonär

tusentankar

en tanke eller två
var är vi idag i livet jag är 47 men var är jag
har jag långt kvar eller är det snart slut
vem vet     ingen vet
livets sköra tråd
kan gå av närsomhelst
vårda livet medan du kan
en dag är allt borta

det kan vara sista gången jag ser dig
det kan vara sista gången du ser mig
 mina älskade barn
min älskade familj
min älskade

det kan vara sista gången vi vaknar hos varann idag
det kan vara sista gången jag kommmer hem och kryper ner hos dig
livet är så skört
livet är så kort
alldeles för kort för att slarvas bort

att bara vara en dag eller två kan man väl unna sig
men att träta och vara osams
att vara ledsen på varann
det finns det inte tid till
till det är livet alldeles för kort
ta vara på varje stund som bjuds dig
att skratta älska och vara glad
samla de smultron du kan hinna njuta av
innan livet rinner bort

livet är alldeles för kort för att slarvas bort







rörande

min man vill så gärna ha en vedspis. SÅ men köp en då! Och det gjorde han. SEN sa han hur ska du lösa resten????
JAG lösa resten. Jag ville ingen vedspis ha eller har iaf inte bett om nån. Lös detta du som ville. RÖR man ska ha RÖR skorsten och sånt HERREGUD

vi bygger ut huset. alla tycker nånting om att vi bygger ut huset men ingen vill bygga. inte vi heller. men vi bygger ut huset för vi? ville ha ett större hus och det kändes lättare att bygga ut än att flytta?
men det vet i katten. nu är det som det är iaf att vu bygger ut huset fast vi eg inte orkar bygga. men sen kommer då alla goda råd. gör så gör si gör inte sådär har ni gjort så men det går ju inte
Jo
det gick för sara hon var 90
jag är 48 i år maken är 49
hur länge till kan vi leva? 30 år till eller 40 år shit...eller bara 3 år till
om bygget håller i 20 är det förb bra sen kan vi riva skiten och bo i en lgh
så nu bygger vi inte ett svartbygge för det är inte stadsplanerat här så då behövs inte det men vi bygger ett bygge som inte kommer bli som andra har tänkt att det ska bli

för andra har tänkt att det ska bli ett större hus varmt och gott med rejäla reglar som står stadigt när det stormar
med rejäla värmeelement och bra isolerat
men det kommer det inte
det kommer bli ett kallt dragit uterum där man bara kan vara om det är plusgrader ute
annars kommer man frysa arselet av sig
men
om det är det vi vill ha kan vi få ha det då
katterna kommer trivas där
de ska få loft och hyllor att klättra på och husse får sin vedspis och jag får mitt kallskafferi och alla som bor i det här huset är nöjda
de ända som inte är nöjda är de som bara tycker men inte vill bygga

Jävla liv

Läste i tidningen i morse att en av mina vänner är borta. BORTA!
Hur kan det bli så? Det kunde varit vem som helst men nu var det inte det utan just hon.
Just hennes man som blev ensam, hennes barn som blev utan mamma. Varför blir det så?
Vet inte ens om jag smält det så pass att jag kan skriva om detta.

Alla ska vi dö men va fan man borde få hinna bli gammal och trött på skiten innan iaf....

dålig på att blogga....

Jag sköter ju dagboken på hemsidan bättre - om jag säger så då. Men kanske ska skaffa mig ett liv utanför katterna och då kan det ju vara bra att börja här.

Men de är mycket just nu! 9 stycken på 10 veckor, de är liksom överallt.

Men försök tänka nåt annat!! OK OK OK!!!

Jag ahr grävt en grop idag. Satter ner några småplantor av plymspirea däri som självsått sig i den stora rabatten runt stenen. Jag måste gallra lite där för det blir för fullt och inget fint. Så jag funderar även på att göra en rabatt till fast inte köpa nåt nytt utan bara ta perennerna som frösår sig där de inte ska. Borde räcka till en hel rabatt till faktiskt!!

Borde oxå ta mig i kragen och åka ner till Johan o Emmie en dag.....Alice mitt barnbarn växer för fort annarns om jag ser henne för sällan. Nu hoppas jag verkligen att de går o fotar sig i morogn för jag vill se dem i tidningen!!! Stavar som en kratta gör jag visst men orkar inte rätta heller.....

tror jag ska stänga fönstret och sl¨å ihjäl ett gäng mygg innan jag kryper i säng. Känner av skallen lite än...igår hade jag migrän-igen! Fan va less jag är på denna jävla klimakterie mens migrän kropp!!! Ont i varenda led har jag med....borde söka för det , jag vet men va 17 känner mig som en gammal kärring med alla krämpor....fan!!! jag vill va 17 år knulla och dricka shottar!!! Helvete vart tar alla jävla fucking år vägen...nu står man här med barn som snart är 30 år???????????????

2 barnbarn...som jag ju inte vill va utan då....OK bara att acceptera att åren går då. Shit!!! Men jag vill iaf do that and get drunk.....................