Längtan

Vi hade en härligt mysig och rolig helg tillsammans. Vi pratade pratade o pratade, en härlig syssla när man saknat det under flera års tid.
Vi möttes i stugan där vi satt på bänken - "The bänk", och bara höll om varann. Där kommer vi sitta många många gånger och bara njuta av naturen som tränger sig ända in till stugknuten från den djupa skogen som vi där tillhör. Vi tog en promenad ner till sjön. Som nu låg spegelblank med höstens färger speglandes i sig och ger ett mediativt intryck som får en att häpna av färgerna som vi här oppe i norr är så bortskämda att få uppleva varje år. Fantastiskt att då få hålla den man tycker så mycket om i handen och dela stunden och upplevelsen.
Hans syster och svåger kom, som nu då är min svägerska och svåger med ;) , och vi fikade och åt muffins jag bakat. Ena påsen gick åt den andra fick de med hem till sina pojkar..måste ju ställa in mig lite väl där nu, som nybliven Moster :oD
Jag känner mig väldigt välkommen in i min nya familj, då de alla är så glada och lättsamma. Jag vet att han kommer passa i min familj med, och den känslan är enorm skön. Han kommer aldrig försöka vara nån annan än han är.
Sen åkte han hem.....och jag inser att jag kommer tillbringa många år framöver att längta....jag måste vänja mig vid detta. Distans-särbo-förhållande. Njuta av de stunderna vi får tillsammans men också leva fast man längtar....att inte bara bli sittandes o vänta, då kommer det bara bli hemskt! Då försvinner det väredfulla av den glädje han ger mig.
För det här ska hålla, det här mår jag bra av. Det är varmt i magen när jag tänker på honom...åh min gud...jag är kär <3

Sen blir det vardag...men inte än, än så länge ska jag njuta av nyförälskelsen.....det är underbart att känna sin som fjorton år....typ...

En natt kvar...

Jag är lite nervös för imorgon, men jag tror det hör till....vår första riktiga dejt. Har varit och fikat två gånger men ska det bli middag och övernattning....förväntningarna är ......heta.....
Men jag tycker detta är så fantastiskt att jag även vill njuta av detta innan....känna nervositeten som om det vore första gången, känna spänningen.....jag har tid. Vi har tid....det här är ingen en-gångs-grej, detta är, förhoppningsvis, resten av mitt liv som börjar nu. Jag vill inte missa en enda sekund av början på denna saga. Och jag känner att jag kommer njuta varje minut vi får tillsammans.
Jag kommer vänta och längta tills vi träffas, men jag kommer också njuta av min egen tid, mitt egna liv parallellt med hans egna.
Det är njutning i att vänta med.....

Många snurriga tankar i skallen...

Jag måste bena ut dom.
Först fattar jag inte varför det blir rader i bloggen...?!?! Sen fattar jag inte om jag är kär eller inte...?!?! Att jag skulle falla så jävla pladask så jäkla snabbt och redan nu!?!?
Ville ju göra klart allt annat först, men eg inte snopen, jag blir fan inte klokare med åren, det bara är så...sen hinner jag ju inte reda ut en sak först för allt händer ju som dominobrickor faller...tjoff tjoff tjoff.....Alltid är det så! Alrdig är det en sak eller ingenting som händer, varför är det så???
Nu rör jag ju ihop det här med.....

OK. Huset. Ska säljas. JA. Banken, konkurs? skiter i vilket -orkar inte bry mig!
Mäklare. Det får f-n han ta, jag kan slippa nåt!!! OK klart!
Visningar o allt sköter mäklarn. YES!
SEN...SNART...SNART....möte banken skriva. Hej då! And I´m off from u too!! skevt smil***
DÅ ÄR JAG FRI!! då är den biten ur världen. Ja, vaddå det var väl inget, baggis....mmm eller om jag står där med ett fucking lån kvar....suck...jajajajajaja vad ska jag göra åt det då!?!?!?!?! Jag har ingen sjö att ösa ur!! Det får bli som det blir, man överlever på blodpudding med....OK DÅSÅ!!! Fuck u!!

Kärleken: Jag ville ha en man som arbetar, inte super, inte gamblar jämt, älskar mig och vill göra saker med mig. Som gillar sex.
check, check, check, check, check....OK, dåså, vad velar du om !!?? Go for it!! Bättre att ha älskat än inte...Han är stadig, stabil, trygg, vacker, kramgo nalle som ler så vackert med sina svarta ögon......mot mig! suck, faan jag är kär.....

Hahahahaaaahhaa jag som skulle vara själv, som skulle göra och....men jag är inte sån....hahah jaja nu vill jag ha han!!! Vill så gärna ha dig här hos mig.

ett möte som ändrar allt....

Jag är inte skapt att vara ensam. Själv är helt OK att vara...läsa, se tv, chattar, chillar o käka själv med är helt ok för mig. Men ensamhet...är jobbigt....jag vill gärna vara två.
Eg. borde jag ju vara livrädd att binda mig igen....så fel som det blivit till sist, efter flera år visserligen, men nåt skrämmer mer med ensamheten än att det skulle bli fel igen......tror jag....
 
Det finns flera nätplatser där man kan mötas. Ja, man kan få se en bild och sen om man ska prata måste man betala...?!! Jag kände mig som en hora....940 kronor skulle det kosta....6 månader skulle jag betala för....jag kunde klarat mig på 5 min....Hej, ska vi ses???
 
Jag har istället inventerat mina vänners vänner. Självklart måste någon ha någon singelman som vän....visst?Och om mina vänner tycker om den här killen så....borde väl jag göra det med?
 
Det hade han.....Jo, han vet du, ni träffades ju här hos oss då......Ja, just ja....han är ju singel, han var ju trevlig....och helt normal ;).....verkade han ju vara......såg bra ut.....jo, vi pratade lite då.....mmmm.....kan va nåt.....
 
Facebook. I just love Facebook!!
 
Jag addade honom.....skickade ett meddelande..."Kommer du ihåg mig?"....rodnade...och väntade, med hjärtat slående....dudunk  dudunk...jösses vad har jag gjort?
 
Han svarade..."Hur skulle jag nånsin kunnat glömma dig?" .......??? äh,va?..du är en sån människa som man blir glad av att träffa......jaså, är jag...ok......då vill du träffa mig igen? Jag är singel nu, men trivs inte med det.....Klart vi ska träffas! Kom när jag fyller!
 
Ja han fyllde år, vi åt tårta....skrattade pratade .....vi ses snart igen...
 
 
 

Fortsättningen....

Nu har det snart gått 6 månader. Huset vi äger ska säljas nu, måtte Gudarna och karman vara med så vi blir av med det snabbt, ja snabbare än så! Jag vill få ett bokslut! Jag är klar med den här boken nu, den kommer inte publiceras utan läggas undan att dammas bort....Många minnen och roliga minnen, många jobbiga med, men jag är klar med det. Det är som det är, jag kan inte älta det. Då blir man nog galen och jag känner inte att jag har lusten eller tiden till det...livet går vidare. Det är mitt liv som försvinner för varje dag jag sitter här och ältar, så nu får det va! FRAMÅT!!!!
Huset, hur det säljs, vad det blir av det kan jag inget göra åt. Antingen går det jämnt opp eller så blir det en skuld....what the hell?!?!
Nu fortsätter jag med mitt liv! På gott o ont ;))