Sovdag

Igår gick jag och la mig 19.30 och sov till halv 8 i morse. Sen for jag till VC, min doktor har öppet hus mellan 8-9 för de som "bara" ska förlänga sjukintyget. Jag åkte dit i sömnen, det tog en timme!! Har tid men inte ork. For hem och gjorde fika och kröp ner hos maken igen. Somnar om till 11. Opp och slevar in lite filmjölk, och stoppat tvätten i tumlarn och går och lägger mig igen och vaknar halv två. Det är nästan så jag blir mörkrädd själv, men jag vet att jag styrt för mycket med målningen i badrummet och att jag blev så mentalt skuldbesatt av mitt tyckande ang. sonens taxi eller inte, det tar bara för mycket ork. Dåligt samvete finns ingen energi till. Men sonen och jag har haft mail-kontakt och det är bra nu. Tack.
Och nu sjukskrev han mig till den 19 mars. Det är ju den dagen vi åker till sälen, men så är det att vara sjukskriven, man ska sitta hemma och vänta på att bli frisk. Så nu kommer jag gå med ständigt magknip tills dess och undra hur jag ska lösa det, gå dit måndagen innan, jo, men då har jag jobbat natten innan och då blir jag orolig för det. fan, vad jag blir trött på mig själv!!!!
Jag vill inte vara utbränd, jag vill vara jäv-gt frisk. Jag vill inte må skit och sova en hel dag. Jag vill måla badrum, gå långpromenad, åka till Ikea-samma dag!!!!! Inte sova middag, inte planera vad orken orkar.
bara göra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback