Grabbar!!

När de lyfte upp min 3e son på min mage gick det ett il genom min kropp, fan, ingen tjej, det varade ca 00000000,1 sek.   Jag tycker det är något visst med tre grabbar. Mina tre musketörer. Alla för en en för alla.

De har en sådan sammanhållning. När något händer ringer de nog varann innan de ringer mig, tror jag.

Som små lekte de alltid sånt som alla kunde vara med på, sparka boll, bandy, byggde lego. Och köksstolarna radades upp i köket och vi åkte buss. Långt bort på äventyr.

En gång testade Jo om hans träskor flöt i tio liter målarfärg. Det gjorde de inte - han stod kvar i skorna!!

Så blå fötter har jag aldrig sett... Han har alltid varit vildbattingen av de tre, Dede var mer gosig, pussar, nappen och mys. Han skulle ha cerise overall och stålmandress eller cowboykläder. Aldrig nåt bara vanligt. Jeppe var minst, han gick sent, pratade sent, för han blev buren och pratad åt, "det hör du väl mamma vad han säger" sa hans bröder.  Fast vet i 17 om inte han är mognast av dem idag för sin ålder?? De är inte lika varann idag.  Det är jag glad för. Tre individer. Som det ska vara, men jag säger alltid till dem att ni måste vara rädda om varann för ni ska ha varann hela livet.


Kommentarer
Postat av: Blomma

Tre musketörer, det lät lite mysigt och tufft. Säkert ganska annorlunda än att ha två tjejer.
Jag tror kanske att barn av samma kön både leker mer och bråkar mer, vare sig det är killar eller tjejer, men jag vet inte om det är så.
Mycket tjejlekar blev det hemma hos oss, och spice girls-uppträdanden :-)
De är väldigt olika, men det är nog de flesta syskon. Ser bara på mig och min bror. Verkliga motpoler.
Hoppas mina tjejer får sån sammanhållning som dina killar när de blir aningen äldre.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback