Jovisst är våren på G!!

Igår snöade det hela dagen, det var så vackert här i skogen. Snön låg tung över alla granar, som ett julkort. Och i morse vaknade vi av ett duns utanför, det var snön som kanade av taket. Det har smält bort, all vacker snö från granarna de står där helt nakna ser det ut som.  Men det droppar från istapparna, dripp dropp dripp dropp och talgoxarna kivas. Skatorna börjar dra sig till varann. De börjar ju alltid tidigt. Vet ni varför?? Jo, de får aldrig vara ifred för katterna, vår förra grannkatt Ebba-Lisa, och vår Isak turades om att sitta bovakt i klarbärsträdet. En dag undrade jag vad det var i det ofärdiga skatbot, jag var tvunget att gå ut och titta. Där låg Ebba-lisa och sov! I skatbot!
Hade jag hunnit att plantera julrosor förra året hade de blommat nu, men det får bli till nästa. Jag njuter i minnet av videkissarna jag såg på jobbet. Men hunden har snart fällt färdigt och katten Isak, 10 år iår, är på bushumör. Så visst är våren på väg.
det är snart snart snart dax att plantera de första fröna, busfröna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback