tiden går....

Första månadens smekmånad gick fort. Sen kom vardagen in. Jag insåg snart att jag inte kunde bo kvar, fruktansvärd upptäckt. Närheten där var så fin men pengar, dessa jävla pengar. Alltid brist på dem!!
 
Så nu har jag flyttat...........till min första alldeles egna lägenhet.
 
På nedre botten....hörnlägenhet...ja, så jag är nöjd. Det funkar, det kommer att funka!
 
Men sorgen kom ifatt, och den slet och den drog. Det vätte mina lakan, min kudde, mina kinder.
 
Jag känner av ensamheten som jag hatar. Själv är OK men ensam är fruktansvärt.
 
Då, förstår jag inte meningen....varför jag ska pynta opp denna lägenhet, varför jag ska ha det fint här. Varför jag ska ha mat i kylen, bröd i frysen....vem bryr sig? Gör jag?
 
Om jag lever eller inte, spelar det någon roll? Lever jag för min skull nu? Varför då? Det måste väl ha varit nån mening med mitt liv, att jag kom, just nu, är här just nu. Är det uppdraget slut nu, varför ska jag stanna?
 
Varför ska jag vara kåt när jag ändå inget får?
Varför ska jag känna livslust när jag ändå inte orkar?
 
Vad faan är detta???
 
Jag får lön den 27e...betalar massa räkningar och sedan snålar jag till den 27e......
då får jag lön, betalar massa räkningar och så snålar jag igen....för att det ska bli denna jävla 27e igen....
27 27 27 27 27 27 27 27 27 27 27 27 ska hela livet vara en längtan efter den 27e?? Så man för en timme, en enda lite jävla timme ska få ha pengar på kontot! 
 
Dessa futtiga jävla kronor gör att jag känner mig rik en timme.
 
Hörde en som hade 15 gånger mer än mig, varje den 25e....undrar om hennes liv består av att längta till den 25e?
 
Livet har ingen mening, man ska själv fylla det med meningen.... men jag hittar den inte....
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback