Flytt

Nu är det 20 dagar kvar till flyttdag. Jag har packat det jag kan inne. Har kök och badrum kvar. Och städet och några andra små petitesser då=)))

Makens ångest blir bara värre för var dag som går. Flyttdagen kommer han troligtvis sitta i ett träd och skrika. Då gäller det att jag inte packat ner alla Wiskeyflaskor för det är det enda som hjälper då. Tills han trillar ner....
Tur att vi har många goa fina underbara älskade vänner som kommer och hjälper oss. Utan dem skulle jag aldrig klara det här. Med allt som har varit det sista året och allt detta innebär rent praktiskt.
För att inte tala om stöttningen jag får när maken ångestar ännu mer.
Jag tror inte familj eller vänner förstår vad värdefulla de är!!

Från vårt lilla hus vid skogens kant ska vi alltså nu flytta till en lägenhet. Andra våningen med inglasat uterum. Det kommer bli så bra=)) stelt leende***
Berndt bodde i lgh när han var 25 - 29 år. Jag bodde i lgh från 10 år tills 17 år och sedan gästspelade jag i två stycken på 6 månader efter skilsmässan. Vi bodde på Snickargatan i 4 år, där hade vi egen trädgård. Det funkade....nu har vi ett inglasat uterum.***
Detta kommer inte bli för evigt. Vi har husvagnen. Vi har cyklar. Puben är öppen och det kommer vara varmt i Vättern i år.
Vi kommer överleva förhoppningsvis. Allt som inte dödar, det härdar! Vi kommer efter detta vara skittuffa och stenhårda. COOLT!! T o m Berndta kanske skaffar sig en tattooo sen.....

Jag har funderat på att skicka tiggarbrev till Sveriges rikaste....det finns en lista på Wikipedia.....endel har över 200 MILJARDER!! Och jag behöver bara en halv mille......till kontantinsatsen på ett hus. MED TRÄDGÅRD!!
Det är inte huset som behövs. Utan trädgården. Utan trädgård kommer jag sakta men säkert att kvävas.

Andas in. Andas ut. Ända ner i magen. Andas in. Andas ut.

Måste titta till Loppan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback