Engla

Engla hette en liten flicka som blev dödad.
Av en idiot. Det är bara idioter som dödar därför är det ganska lätt att ställa diagnosen idiot på denne 42 årige lastbilschaffis.
Jag har fått mail om att sätta en blomma på Chatten, att skicka Gud som haver vidare till Englas minne.
Och visst kan jag göra det. Men till vilken nytta? Jo, jag visar att jag inte accepterar detta i vårt samhälle.
Men varför har vi inte gjort det tidigare för då? Jag kan inte ens komma ihåg namnen på alla barn som dött. Av vuxna idioters händer. Och vuxna (mäns)bisarra läggningar.
Om vi skulle sätta en ros för alla barn som mördats, utnyttjats sexuellt eller blivit slaget av en vuxen skulle världen vara full av rosor. Barn som tvingas att arbeta. Barn som hånas. Barn som får ta hand om alkoholiserade föräldrar. Barn som får ta hand om sina småsyskon för föräldrarna skiter i det, eller helt enkelt inte är närvarande. Barn,vars föräldrar dött i krig, i AIDS. Barn med psykiskt sjuka föräldrar. Barn som inte syns, som aldrig får någon ros.
Alla barn som växer upp hos fosterföräldrar som har dem för pengarna. Barn som växer upp på en gata och söker skydd i en kloak. Barn,vars enda värme är en stinkande trasa.
Det finns så mycket barn som far illa. Om vi satte en ros för alla barn som någon gång under sin barndom varit rädda skulle det finnas mer rosor än barn.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback