sommar

Ja, nu är det sommar. Etthundra sommardar har vi fått och i morgon är det den 25e...
Midsommar är över för denna gång. Det är skönt, det hör inte till mina favorithelger precis.
Men den avlöpte lugnt och snabbt, såsom dagarna är just nu. Snabba. Jag går upp, sover middag och går och lägger mig igen....tycker inte att jag hinner så mycket mer.
Jag är trött. Har haft ett par saker att grunna på som tar alldeles för mycket energi. Borde lärt mig att lägga sånt åt sidan men...är väl inte mer än människa heller..
Blir sårad. Såsom människor blir, av medmänniskor. Av vänner. Av familjen.
Men jag vet ju nu, att jag klarar mig själv. Att jag kan stå på egna ben. Att jag har mina vänner som jag tycker om som tycker om mig. Mina pojkar, som jag älskar, som älskar mej...och min man. Min älskade Berdt.
Jag begär inget mer, vill inte ha något mer. Det är så bra med det. Jag är så nöjd nu.
Det spelar ju ingen roll. Nej, ingen som helst roll. Nu gräver jag ner stridsyxan och stoltheten och talar om vad jag vill. Vad jag tycker och hur jag vill ha det. Passar det inte omgivningen, ja, låt gå då!
Jag köper det med!

Alla har rätt att säga vad den tycker
Och alla andra har lika stor rätt
att inte lyssna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback