vaknar till verkligheten...

Klockan 9.15 ringer telefonen....helvete!! Jag har glömt dra ut jacket som jag alltid annars gör!!!
Drar upp täcket och trycker in öronproppen lite mer....så nu la de på....MEN!!! Det ringer igen......helvete...jo, de la på! Shit shit shit...sov sov sov!

Då ringer min mobil....ute i väskan...nej....la på!
Den ringer igen....NEJ!!! De la på.....
Den ringer igen....det har hänt nåt! Det är min syster. Mamma är sjuk.....brutit benet igen...dött.....jag kastar mig upp och får tag på mobilen....Det är mamma som ringt!!!

DET HAR HÄNT NÅT!!! Pappa har fått en hjärtattack!!
Jag ringer upp henne, VAD ÄR DET SOM HÄNT?????????

Ingenting...mina tabletter räcker bara till Söndag.
?!?!?!
MEN; jag har ju jobbat inatt! Jag sov ju!!!

Jag vet det. Mina tabletter räcker bara till Söndag.

!?!?!?!

81 år. OCH gaggig....det tror man inte om sin mor att de nånsin ska bli...men det är sanningen i vitögat!!

Blir så förbannad så jag får ont i skallen....va fan...jag sov ju....Söndag?? Det är Måndag idag!! Det hade väl f...f...hunnits i eftermiddag eller....i morgon....stön...stön...stön...

Semester romantiken skingrar sig snabbt....

man kan inte ta semester från livet, bara från jobbet...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback