LOVISA

Tänkte ni ville höra lite om boken jag håller på med.
Den handlar om Lovisa. Hon är född och uppvuxen på en krog/horhus i Stockholm 1740-1755.
Man får följa hennes år genom livet och hur hon som 15- åring bryter upp(varför?) och beger sig till Visby. (varför just visby?)Där hon träffar den stilige sjömannen Jacob som blir hennes stora kärlek. Vi får följa hennes väg till en enastående självständig kvinna som vet vad hon vill och ser till att också komma dithän. (Undra vad hon gör?)Än vet inte jag heller hur detta ska sluta.

Kommentarer
Postat av: maria

Hej!Riktigt kul att du skriver bok!! Och att det utspelar sig på min lilla ö. Kul att vi båda kämpar för nåt. Ett mål. Men det var nån som skrev att det inte är målet som är det viktigaste, utan det är vägen dit.
Tack för peppningen i min gb. Och du..nästa gång du komer till gotland för att rekognisera så får du gära bo här, för det dröjer ett år innan du kan börja vattna katten och jag är ute i min vandring. Hör bara av dej om det blir aktuellt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback