Stockholm

Vi kom fram till staden vid 10.45. Tog tunnelbanan till Slussen där vi gick upp på Götgatan. Vek om hörnet in på Hökens gata. Där nummer 7 ligger botiqen med stort W.
WORDROBE STOCKHOLM

Sen gick vi till min favvo Gudrun Sjödén. Hittade inget idag men det är roligt att se det "live".
Sen blev det lunch på Bacci. Gott men hett!

Sen lämnade vi söder för gamla staden. Där strosade vi runt och flanerade i de små mysiga butikerna.
Marie handlade nya örhängen till julfesten och själv inhandlade jag en ny cd. Till min avslappning, gregorian chant.
Gott med bara musik tycker jag. Är det text måste jag "sjunga i huvudet", det går inte med instrumental, där är det bara att följa med.
I gamla stan blev det fika innan vi tog oss an Drottninggatan. Pust!
Hötorget och hötorgshallen ÄR en sevärdhet för oss härifrån. Jag undrar om det skulle bära sig att starta ett sånt ställe här med färdiglagat och delikatesser??
EN starköl på plattan och sedan Burger King innan jag fick ta bussen hem igen.
Jag sov till Norrköping och när bussen svängde in på parkeringen i Linköping körde maken in från andra hållet.
Borta bra men hemma bäst!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback