HEMMA!!

hemma igen efter ett par dagar till fjälls. Jag är så j-a trött på snö och skidåkning så vi åkte hem....
fem  o klock var jag uppe och släppte ut katten. Man såg inte vägen, jag trodde det var dimma först men det var så stora snöflingor så tätt å tätt.... känner mig så kluven...är det vackert eller...
Jag vill ha vår, jag vill öppna dörren till växthuset, lägga mig på knä och gräva upp jorden och så små rader med små söta frön....NU!!!!!
Jag vill gå runt i trädgården och förundras över att det kommer upp i år igen. Som små mirakel kommer det små gröna gubbar upp ur jorden. NU!!!!
Jag vill jag vill jag vill......NU!!!
Jag vill ta på mig nya vårkjolen och åka på stan och sitta på utefiket och blunda mot solen...NU!!!!
Men istället ligger jag här och blänger och lyssnar på maken som skottar snö. HAde jag varit han hade jag sagt upp mig för länge sen!!!

Kommentarer
Postat av: Blomma

Ja, visst är man trött på att det aldrig blir vår! Fast det är så fint och soligt så man blir lite glad ändå.
Fick Dennis länk så jag kunde se t-shirtarna. Fina tryck! Hälsa och tacka.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback