Trött, o festlig fredag

Jag fattar inte vad trött jag är, men egentligen vet jag ju det, det är ju för att jag är utbränd. Och inte helt läkt.Idag vaknade jag klockan 10. Stod i duschen klockan 11 när svärföräldrarna kom och ville ha fika.
Jamen , kom in va kul att se er! Jo, det är sant, mig stör det inte att gå i morronrock hela dan om så vore.
jaja, när vi hade fikat och jag fått på mig lite kläder åkte jag hem till Jesper, min yngste 19-årige son och klippte håret på honom. Blev nog rätt bra, jag har alltid klippt honom och han är fortfarande nöjd. Kanske är en bana man skulle slå sig på helt och hållet.??
Sen var det mors tur, min gamla mamma, vi for till affären, tufft av henne att följa med idag trots snöovädret som är. Sen fick jag åka hem och sova en stund...nej, det gjorde jag inte, bara slöa lite medan maken eldar, det känns som det blåser rakt in. Vilket väder!
Idag hade det kunnat bli stekt skinksteksbit med potatiskrocketter med ketchup, om det nu inte vore så att jag tycker det är kul att laga festlig fredag middag. Så det blev stekt skinksteksbit med fetaost och guecomole med timjan. Potatiskrocketter, broccoligratäng-bara med ost och ägg, grekisk sallad, och cous-cous med timjan och koriander-färsk sådan.
Det beror ju helt och hållet på hur mycket tid och energi man vill lägga på maten, om man piffar till den eller bara slänger fram vad det är.
Vi åt i salen med levande ljus i kristallkronan, viskandes små vackra ord till varann...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback