En bra dag!

Idag vaknade jag klockan 9, sträckte på mig och kände,...mig bra. Konstig känsla...
Så! Idag tog jag med hunden till skogen. Tillsammans med karda och stora kammen och en sax! Och fickan full med mutor. Det är ok, det får man ha. Och jag har borstat henne och klippt tovor bakom öronen och klippt tassarna, så nu är de så där stora runda och goa som de ska vara.  Det blir inte lite ull efter henne, det räcker till både skogens knyttar och till vårens fåglar för nu kommer hon hålla på att fälla en hel månad.
Och hon blir ju så sabla söt, när öronen kommer fram och pälsen blänker, mattes lilla gullegryn, nu går vi hem och äter grisöron...=FEST!

Och jag min stolla gick hem och bakade kakor. Syltkakor med hallonsylt, gaffeltryckskakor och hasselnötter. Men gu va gott det är med hembakta kakor, så lätt att göra men inte så nyttiga. Sen kunde jag sova middag en stund med gott samvete. zzz
 
På söndagar nu  på tv 1, UR, 16.55  går ett program som heter "in i väggen". Jag känner igen mig så, det handlar om mig och om många med mig. Se det!
Kram alla gosisar;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback