rensar bland skräpet

Roger kom klockan tio i morse och hämtade vår gamla braskamin, och jag fick en hög med 500ringar.=)
Vi har tömt ena boden och maken hugger ved till vintern och lägger in där. Sedan har jag städat den nya friggeboden vi byggde förra sommaren. Det blir så fint där nu, där kan man både sova över eller sitta på trappan och njuta av kvällssolen. Men jag har även tagit fram staffliet. Så om andan skulle falla på, så...
Mormors gungstol står där och jag har lagt renfällen i den. Man kan så gott bara vara där, sitta lite och gunga tänka på livet och på gotland. När jag ska få åka dit igen.
Men sen har vi en bod till. Den har varit överfull!! Men idag började jag att rensa. Har fått fram arbetsbordet. Och en smal gång in. Sen tog vi och fyllde hela volvo-combin och for till soptippen. Åh vad gott det var!! Vi åkte även till makens mor med ett par säckar kläder. Det hon inte kan ha och påta i trädgården i, det blir mattrasor. Och så får jag en ny trasmatta till husvagnen. Det är det som kallas återvinning och kretslopp.
Men jag tror allt att det blir i alla fall två resor till, till tippen. Men det känns så bra att göra sig av med massa skräp, de samlar bara dåligt samvete.
Och.. när vi satt där hos svärmor och svärfar säger de att de vill ha iväg deras soffa. Till blocket.se eller till tippen? Nja...ja, jag ringde till min äldste son som nyss separerat och kommit på att han ingen säng har. Han hade ingen soffa heller!! Återvinning!!
Vilken bra dag det blev idag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback