kläckta ägg

Nu må ni tro att det är liv ute i björken. Talgoxarna har fått smått. De far in och ut i holken...kvittrar...så jag blir nästan stressad av det. Men jag kan ju blunda. Jag är bra på att blunda för saker som är jobbiga. Som här om dagen. I söndags. Den som grundade mors dag och trodde att det skulle bli en bra dag, fuck you!!

Om någon frågar mitt intelektuellt om mors dag. Då tycker jag det är löjligt, man kan pussa sin mamma vilken dag som helst. men om ni frågar mig, eller fråga mitt hjärta, nu när ändå den har jävla dagen existerar. Då går jag upp på morgonen och vet inte vad jag ska ta på mig. Jag vill ju se skaplig ut, ifall...

Nej, skit it´, de kommer inte! Det vet jag: Deras pappa fyller år idag. De har inte tid med mig då. Jag tar på mig det jag brukar ha hemma, korta mjuka goa brallor och en vanlig t-shirt utan bh, gött! Jag grejar lite i mina trädgårdsland. Och jag håller ett öga hela tiden på infarten. Tänk om....Jag har lagt fram kläder så jag snabbt kan byta om....tänk om de kom alla tre med kaksmulan med sig....jag ler, i mitt hjärta.

Jag plockar ett gäng rabarber och går in och gör en bautapaj. En hel tillbringare med vaniljsås och det finns två paket krokanglass i frysen ifall....

Deras farsas kalas kan väl inte vara hela dagen, heller..de ska väl ha fest ikväll...borde väl hinna hit och bara pussa mig och åka igen...SLUTA MIA, de kommer inte, det vet du ju. Efter alla år så vet du ju!

Jag äter lite paj. Sen ringer telefonen, "hej mamma"....och mitt hjärta smälter, han ringde mig. Ena sonen ringde. Så gott att höra hans röst. Vi pratar lite och så säger han att de andra hälsar med...


Det är inte deras fel att någon jävla idiot har skapat en dag där alla mammor  som inte ser sina barn jämt mår så jäkla illa. Det är inte deras fel, må den fan som skapade mors dag till att vara en dag där alla barn ska åka till sin mamma med blommor och säga hur mycket de älskar henne just den dagen. Må han brinna...Det är inte grabbarna som får mig att må så här, det är ju dagen i sig. De säger att de älskar mig ofta annars. Men idag, just idag, gjorde det så ont. Mina förväntningar gick inte hem idag. Mitt egna täcke, min kudde, där är jag mors dag....






Kommentarer
Postat av: Dennis

Hej min älskade mamma.
ledsen att du skulle behöva bli ledsen av att vi inte kom. men förstår dig såklart. men vi kom inte hem ifrån stugan förens klockan halv tolv på kvällen, jag ville jätte gärna ha kommit hem tidigare så jag kunde komma och klämma lite på dig, men det fick räcka med ett sms och ett samtal den här gången. vi får se till att ses nåt nu i veckan istället, en viss dag betyder väl inget? du är ju min mor alla dagar på året och jag har ju planerat att vara din son så länge jag lever. älskar dig. puss dennis.

Postat av: Jenny-Mariah

hörru...
lite plagiat här...

2006-05-30 @ 18:39:18
URL: http://tusentankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback