bostadsbrist

Mitt nya yrke har fått ett bekymmer. Vi hade ju fått talgoxar i holken iår.Men efter några dagar kom flugsnapparen, ja troligtvis den som bodde där förra året, och nu vet jag inte om han har kört ut talgoxeparet eller inte...
Just nu verkar det vara tomt i holken iaf. Men i morse, eller vid 11 när jag vaknade satt båda två i björken och trätte. de jag ade varann  och var inte så grannvänliga. Men det slog mig att jag får nog banne mig skaffa en holk till. jag ska på turne´imorron.
Jag och tre jobbarkompisar ska åka till ullared. Jag kanske kan köpa en holk där.
Vi har handlat lite ost, kex, vin, rostbiff och potatissallad och åker i morgon lunch. Har hyrt en stuga och ska slappa och prata skit och dricka vin och ladda inför måndagens stora shoppingnoja.
Jag har skrivit en lista. Maken behöver ny jacka och nya gympadojjs. Jag ska ha en jeanskjol. Och sen lite sånt och lite sånt....Jag lär vara ganska trött på måndagkväll när jag kommer hem igen. Som nu, ska nog sova en stund i solstolen, det är 22 grader ute. GÖTT!! Så jäkla gött!
Jag har rensat rabatter och satt massa frön. Både i växthuset i drivbänkarna och i rabatterna. Blommor, spenat, mangold ,rödbetor sallad dill och lite till. MMMMMMMM
Och mina kryddor kommer så snart snart är det dax för min extra ordinära goda sommar sallad. Då kanske min receptsamling börjar igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback