Vårkänslor

Kråkorna kör jaga med varann idag. Och jag var till frissan och gjorde röda slingor för det ska man ha när det blir vår. Sen var maken och jag på lunchdate. Mysigt, då går vi på det fiket vi var första gången för femton år sedan. Då när det kröp i kroppen när jag tittade blygt på honom. Idag kryper det inte så längre, men det är en annan känsla av tvåsamhet som är mycket starkare idag.
Med Dennis och Sara ser jag fortfarande pirret mellan dem. Dennis är 22 och Sara är 17, men det är inget problem. Jag tror att för hans del är det bra, han kan behöva känna sig lite vuxen och behövd, men Sara klarar sig för all del aldelles utmärkt själv, men ni kanske förstår vad jag menar ändå, om jag nu vet det själv...
Eva, min älskade som har läst min bok. Har tyckt att den borde vara lite mer romanlik än i kåseristil som den kanske var. Korta lite fristående kapitel, så det håller jag på att göra om nu. Hon tyckte att hon ville veta mer bakgrund. Varför jag inte tycker pappor är viktiga? Varför farmor var viktig?  Varför mamma reagerade som hon gjorde när hon fick veta?
Så den bakgrunden har jag skrivt om helt och hållet. Med mycket mer kött på benen från början.  Och det känns bra. Jag har skickat nya början till henne men inte hunnit prata med henne. Tänkte jag skulle få tid att åka till henne men nu ska jag jobba i morgon, sover torsdag, ja jag får se fredag eller lördag, men då fyller väl svärfar??

Jag tror att jag ska gå in på BOKIA och fråga efter "Under samma måne". Men har inte den kommmit ut än? frågar jag sen och ser lite besserwissig ut...tänk sen när den kommer, då när flera har frågat efter den...kommer sälja som smör i solsken....


Kommentarer
Postat av: Tilda

Spännande att boken ändras hela tiden... Jag vill jättegärna läsa! Hur stort är manuset. Går det att maila? Borde gå, min hotmail klarar stora bilagor nu. Då kan jag skriva ut på kontoret ... :)

Postat av: Dennis

jag är hos dennis nu. det är mysigt att bara kunna svänga förbi sina ungar lätt som en plätt...
mia

2006-03-12 @ 11:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback