Maten som försvann

Jag började denna blogg för att jag skulle skriva mina middagstips och samtidigt ha lite koll på mig själv att jag lagade nyttig mat. Men ibland har man stora ambitioner.
Det går i perioder, ibland lagar jag jättegod och nyttig och fantasifull mat. Sen blir det hämtmat, färdiga köttbullar, färdiggrillad kyckling. Och nu är jag inne i en snål period.
Det blev korv stroganoff och ris igår. 15:- för falukorv på x pris. Lagom stor till maken och mig. Plus lite till,
för då lägger jag en burk till min gamla mamma med.
Och idag blev det storhandlat. Ärtsoppa 10:- för en stor "korv". Blev till oss o mor en bytta till. Slängde ihop några pannkisar oxå. Köpte 1.5 kg köttfärs, det blir 5 middagar åt oss. Herregud, är detta en pansiovarning...det är det säkert. När man börjar räkna ut vad maten kostar per portion då är det tantvarning!!!!

Men vet ni att jag vann två biobiljetter för ett resetips på mytravel... ska nog gå på den där om vilda västern pojkarna. Jag tror den är bra. Det är väl inte tantvarning på den...men jag har ju varit och permanentat håret och sytt en lampskärm nu så , ja, vad är att vänta...jävla skit...jag fick grynets megashow på dvd av yngsta sonen när jag fyllde kanske är dax att titta på det...

Kommentarer
Postat av: Tilda

Hahaha. Ja lite tantvarning. Skrämmande att räkna ut vad varje portion kostar. Jag brukar förtränga att mat kostar. Lunch ute kostar pengar, ja. Men det man köper på Willys är för andra pengar på nåt sätt...
Brokeback mountain kan jag VERKLIGEN rekommendera. Bra och välgjord!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback