Tyckt

Nu har jag tyckt lite igen, jag blir så förbannad när jag läser lokaltidningen att jag måste skriva en insändare. Så det har jag gjort, här vill de bygga ett nytt köpcentra och en bro över viken, bra det är bra. Men vem fan ska åka på bron eller handla i nya centrat? Jo, det ska vi göra som bor här i kommunen. Men då läser man i tidningen att en människa får sitta i soc, väntrum och hota sig till en lgh. Hur tusan har de tänkt, ska bron bli till att bo under för alla som inget hem har? Borde inte alla få ett hem innan vi lägger pengar på bro o centra???
Det är kommunens skyldighet och yttersta ansvar att ta hand om alla som bor och vistas i kommmunen. Det är lagstadgat. Och då är det bara så. Ska man då behöva hota till sig ett hem??...För mig ofattbart egentligen men jag har gjort det själv när jag skildes, då var det bara om jag missbrukade eller blev misshandlad som jag hade fått hjälp. Men med gap och skrik så fick jag precis en sån lgh som jag ville ha fast det inte fanns nån ledig i hela stan...
De glömmer individen hela tiden, det är bra att se saker i sin helhet men ibland måste man se i molekyler. Se det lilla.
Förresten har jag fått en vaken fluga här...och det droppar från taket idag. Åh, va härligt, nu ska JAG GÅ UPP OCH BAKA BULLAR!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback