Söndag igen

Nu har pappsen och fru varit här och fikat och tittat på vårt nymålade badrum och matsal, det är så roligt för de tycker vi är så duktiga och det blev så fint. Man får passa på att njuta när man får komplimanger, så ofta händer det inte.
-19 är det ute, så det blev dubbla lager kläder när hunden och jag gick ut. men det är så gött när det knirrar under fötterna, det är vindstilla och solen skiner. Jag suger i mig massor med a-d vitaminer. Grannens hund kommer med sin boll så vi måste stanna och kasta lite, men det är inte väder att stå stilla i. Kellsie har satt en redig vinterpäls, det kommer  bli underbart sen när hon börjar fälla...Kanske skulle lära mig karda och spinna, då kunde jag sticka mig en tröja av hundhår, torde vara attans varmt.
Vi glädjer i allafall småfåglarna varje vår, de får varma och goa bon.
Och nu börjar jag längta efter dem, och våren. Att så frön, påta i växthuset, jajaja, det är ett tag dit, vi ska till Sälen och susa nerför backarna först. Två gånger, både v 6 och 12. V12 är det vårvinter där, då kan man sitta på renfällen och lapa sol och lyssna på takdroppet. Det är absolut inte fel, "inte tråkig"- som Silvia säger i Hey Baberiba.
Idag ska det bli köttfärsbiffar, med färsk timjan och koriander. Vet inte riktigt vad det blir till, men nåt ska jag väl hitta på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback