snabb lördag

Kycklingklubbor. Köpte en påse för 15:- på Willys, det var 6 st i, 3 middagar till oss. Grillar dom med grillkryddor och det blir rissallad till. ris, tomat,isberg,gurka,feta och oliver. Det blir klart i ugnen medan maken ser travet på tv och jag målar badrummet en gång till. Så himla bra, och sen kommer det dåliga samvetet att jag skrev på bloggen vad jag tycker när sönerna vill nåt, fan, men jag vill ju bara att de ska vara egna individer som kan stå på egna ben. Jag finns här, kommer alltid att finnas för dem, men inte som nån jävla taxi.
Jag vill att de ska må bra, vara starka, lyckliga, kunna laga sin egen mat, städa sin egen skit. Om man har tre söner och de flyttar ihop med en tjej och de inte kan nåt, då är det ju jag som får skäms, morsans pojkar, som skämt bort dem. Men mina söner kan laga mat, städa, tvätta och de har ben att gå med. jag är jättestolt över dom. De är trevliga, artiga, sociala, tycker saker själva, har åsikter, är egna individer, men varför ska de då utnyttja mitt samvete? Jag vet att deras fader skämt bort dem som taxi, bl a. Men han har nog inte haft det så lätt, han har alltid haft svårt för att säga ifrån. jaja, idag fick de gå i alla fall, han kommer överleva, han kommer få rosiga kinder och han kan gå hem och ta en kopp varm choklad och värma sig ihop med söta sara sedan, det blir ju mysigt för dem.  Jag älskar honom så jäkla mycket att det gör ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback