Oh yes färdigt!

Så ja, då var det klart. Det blev jättefint och jag är jättenöjd, det blev så samspelt mellan de målade väggarna och fondtapeten. Skitsnyggt!
Så nu är de nya gardinerna uppe, mattan på, skurat och det luktar såpa.

Den har fått en själ, jag känner hur den ler och suckar nöjt över att ha blivit så vacker. rummet mådde säkert bra som flickrum med allt det innebar men det känns att det sträcker lite stolt på sig och tycker att "vad fin jag är".

Och ikväll ska vi inviga vår sal. Med hemlagat!
Dagens mattips, fredag, den 13:e januari. Har inte märkt av det än...peppar peppar...

Kycklingfile´ med dragon och lime.
Stekes hel, krydda med salt, peppar och dragon, kläm över en hel lime och lite vatten så det blir lite skysås. Jag kokar ris till som blandas med tomat och broccoli, det är så smidigt att slippa göra särskild sallad tycker jag. Lite rött passar till allt.

Sen ska jag sätta mig och vänta på att min älskade ewa aka kommma och hälsa på mig, dricka lite rött och ha djupa samtal med mig. Hon kommer nog snart.


Kommentarer
Postat av: Mia

aka kommma?
ska komma, heter det!!

2006-01-13 @ 16:50:33
Postat av: Dennis

va kul, jag har läst igenom allt nu. kul att det vart så bra i salen, får ta och komma och titta på det snart.

jag har testat maskinen ja, sa jag till dig för ett tag sen. men mormors maskin har jag inte testat än för den får jag inte upp locket på.

får läsa bloggen för att hålla mig uppdaterad nu då, känns inte som vi pratar och ses så ofta numera.

vi har precis ätit här, skar bort det finaste på fläskotletter, bankade ut dom och gjorde egen marinad, med chili och paprika, sen stekte jag potatis och gjorde en dressing av matlagnings yoghurt, pressad vitlök och lite chilisås. ritkigt gott vart det.

på söndag firar sarah och jag 9 månader, men vi ska fira det i morgon istället, blir att äta lite gott då med, inte bestämt vad än bara.

jag får ta och komma och äta lunch med dig nån dag, eller om vi tar en fika som sagt. vi får höras om det snart, på måndag ska jag till psyk kl. 13, efter det kanske jag kan orka göra något.

ha det underbart. puss&kram dennis.

2006-01-13 @ 19:22:21
Postat av: ewa

Du har så rätt, det dröjer nog inte förrän jag dyker upp. Läste vad Dennis skrev, verkar som om han ärvt sin mors intresse för matlagning.

2006-01-14 @ 19:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback