Mental Träning

Jag har ju gått  kurs i mental träning och stresshantering så egentligen fattar jag inte vad jag håller på med. Vi lärde oss massa kloka saker på kursen, t ex, att livet är HÄR, NU och FRAMÅT!
Vad som varit, ok det är ju gjort, inget att slösa energi på, här, det är här jag är nu. Jag kan inte vara någon annanstans. Än här nu. Det jag gör nu, att fokusera på det just nu. Och sen det jag ska göra sen, det gör jag sen. Det kan jag oroa mig för då.  OK?

Att vara farmor är görmysigt, men de har ju sitt, det är inte lätt att hitta tider som man kan träffas så där ofta som man vill. Han är på dagis och han älskar att vara där. Men nu när han är lite större kan vi prata på telefon, fast ibland har han fullt upp med att tala om för sin pappa att det är farmor här...Kaksmulan...

Men idag har syster och jag varit hos gamla mor och fikat, det känns oxå väldigt viktigt att ha tid med henne, hon är som sagt gammal och gamla människor lever inte för evigt. Hon tycker själv att hon mest är till besvär för oss, att det borde finnas annat för oss att göra, även att hon blir jätteglad när vi kommer.
Hon har skrivit det vita kuvertet och det påpekar hon för oss hur det ska vara, då den dagen, vi kan skoja om det hur sjukt det än verkar, men vi jobbar och hon har jobbat inom äldreomsorgen, så det är något som finns dagligen, döden döden, som tant Astrid sa.

Kommentarer
Postat av: Blomma

Blev lite paff av ditt inlägg! Klimakteriet! Men det kanske är början till det? Tänkte att det var efter 50 nånting. Har väl skjutit upp det. Men om det nu är så, då är jag väl klimakteriekärring nu då! =)
Gnäll på du, det är helt ok!
Kram på dej själv!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback