matsalen

Idag har vi tömt matsalen. Eller matrummet, eller finrummet, eller altanrummet, eller gästrummet, eller...ja, jag kallar rummet där vi har den ärvda matsalsmöbeln för salen.  Det är där vi sitter och äter när vi har gäster eller när vi lagar fint och dukar flott på tu man hand. 
Vi har bott här i 8 månader nu. Och i somras grejade vi ute i trädgården, men nu när det är -8 grader ute är det dax att börja inne.
Så idag har vi tömt rummet som vi använder till sal, som de som bodde innan hade som 14åriga dotterns sovrum. Det är målat ljuslila på strukturtapet. Säkert jätteflott till en 14 års tjejrum men inte i vår sal. Vi river ner tapeten på ena väggen, den enda väggen som är hel, dvs utan fönster, altandörr och utgång till köket. Tapeten sitter rätt bra så det blir morakniv och tålamod som gäller denna eftermiddag. Och det ger resultat. Färdiga! Så, nu gör jag inte mer idag. Ska köpa spackel i morgon. Tapet och färg köpte vi i våras. Det ska bli en vinröd fondtapet på den hela väggen, och de tre andra ska målas i en ljus caffe latte färg. Mattan köpte jag i våras. Det var det första jag köpte när vi hade sålt det andra huset och vi fick ju massor med pengar... så då köpte jag en gebbah. En röd-vinröd på Ikea. Så himla mjuk, tjock o mysig. Tycker vår håriga hund också....!
Och jag har köpt orientinspirerade gardiner, så jag tänker att det ska bli som en intim bedoar. Heter det så? Ett teta-tete rum, att äta gott och dricka rött med doftljus och kära vänner. För djupa samtal med mycket värme och massa skratt. Hungrig?

Kommentarer
Postat av: ewa

Bara ring när ni är klara så kommer jag och dricker rött och har djupa samtal med er. Kram

2006-01-11 @ 18:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback