I väntan på vår...

Jag längtar till våren nu! Jag har varit och tittat in i växthuset.  Det är visset och fruset. Men knyttet har nog haft det gott där i vinter. Jag står i dörren och tittar på mina krukor som bara väntar på att bli planterade i. De måste känna min längtan för jag tycker de värmer lite. Jord och krukor och små små frön, mmmmm som marabou för själen.
Jag har faktiskt köpt lite frön, kunde inte låta bli... köpte några br. Nelson och så skickade jag efter några från Impekta.se. Pastellaklejor bl.a. Aklejor är underbara, tycker jag. Ringblommor, kärleksblomster och persilja har jag köpt med, färsk persilja. Kostade 59:- knippet i affärn!
Sen har jag alla frön jag plockade förra sensommaren, de är i en påse som hänger i städskåpet. Jag undrar fortfarande var mina 300 frön är som kom bort när vi flyttade, sånt som inte får hända och absolut inte en gång till! De i städskåpet har jag koll på, har haft dem framme idag och tittat, luktat och känt lite på dom. Allt för att hålla livsandarna vid gott mod, nu i januari, hemska elaka januari. Snart är det februari, korta härliga februari, Sälen, here I come! Sen Mars, åh, med takdropp.... Och då fyller farmors kaksmula 3 år!! Med tårta, blommor och blader ska vi fira denna dager!!!

Kommentarer
Postat av: Blomma

Ja, det är härligt med vår och fint med blommor. Våren är det ju ett tag kvar till, men blommor kan man ju fylla hemmet med! Plantagen har sån härlig tv-reklam där ett helt rum fylls med blommor. Jag sticker nog dit imorgon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback