forts. matsalen

Jaha, idag vaknade jag klockan 10, vi fikade som vanligt i sängen och läser tidningen tillsammans, maken och jag. Ja, jag vet, men det har vi gjort i alla våra 15 år tillsammans och lär fortsätta med tills han blir så dement att han inte klarar kaffebryggaren längre. Det är så skönt att få vakna själv i sin egen takt och mojna sig.
Ja iallafall, efter fika och tidning for jag till Maxi och köpte spackel, slippapper och en pensel, det var det som fattades. Sen på med jobbarkläder och börja slipa.
YIPPI!! Slipmaskinen är död.
Skiter it´alltså, jag slipar för hand. Och efter ett tag inser jag att det var bättre, nu känner jag direkt hur mycket jag ska slipa. Det är ju bara en vägg. Sen spacklar jag. Och sen måste jag nog sova middag, det är inte dumt. Spacklet måste ju torka innan det slipas igen. ZZZZZZZZZZZZZZZZZ
Såja, då slipas det en gång till och sen får det vara till i morron.


Kommentarer
Postat av: ewa

Du är så duktig Mia. Jag vet att det kommer att bli jätte-fint.

2006-01-11 @ 18:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback