Dagens Middagstips

Här kommer dagens middagstips.
Köttgryta. Blev långkok idag, jag blev så lycklig när Dede kom och hjälpte maken bära ut frysen från vårt kök ut i boden, där den ska stå- den innehåller endast 130 liter lingon.
Så jag lagade ordentlig middag. Nötgrytbitar, lök,morötter buljongtärning, salt, peppar, chili, kokas två timmar, ha i potatis och koka en timme till. En halv pkt milda matlagningsgrädde 7%.
Det är bra med långkok när man ändå är hemma, allt i en gryta och det klarar sig ju självt. Det är ju egentligare tristare att steka pannkakor för det an man inte gå från. Men med gryta på spisen kan man t o m sova middag....innan.

Sen ikväll har jag börjat ny kurs. Avslappningskurs. Medtag filt och kudde, stod det i anmälan, det passar mig, tänkte jag. Och det gjorde det verkligen. Vi pratade lite först, presenterade oss för varann och sen släcktes lyset och vi drog på oss filten och bara försvann ner i det mentala djupet.  Andas in, andas ut, andas in, andas ut.  Det är verkligen nyttigt känner jag, blir inte av att jag gör det hemma ofta fast jag vet att jag borde....

Kommentarer
Postat av: Blommalomma

Låter gott med gryta. Själv gjorde jag snabbkok på kyckligbitar i kokosmjölk o curry med ris. Helt ok!
Såg din kommentar på min blogg och försökte hitta dig, men kom till en som heter tusentankar.blogg.se
Blev lite förvånad vad en mor med så stora barn har för sig =), ut och festa och bli full som värsta tonåringen själv! Lite kul faktiskt!! Insåg sen att det måste vara nån annan. Hon är 20 tror jag. (inget fel med det!)
Men nu dök du upp med ett inlägg!
Kul! Jag kommer kolla in hit mer!

Postat av: Mia

välkommen, detta kan nästan bli som dåtidens penpals!! KUL!!

2006-01-20 @ 12:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback