Sover än

Förr kunde jag gå upp vid 11-12 tiden när jag vakat men inte nu, gu va seg i skallen jag är!!! Drönar mig kvar så länge jag kan med kaffekoppen och dagens tidningar, maken köper båda kvällstidningarna tis o fre för spelbilagornas skull, och jag kan då snika till mig en timme xtra i sängen. Men jag är uppe och rantar en sväng i mitt ursexiga nattlinne. Rosa med små rosenknoppar på...
Börjar packa lite, sängkläder, handdukar, letar reda på skiddressar och vantar. Men jag lägger mig en stund till, måste kolla skistar.se vad liftkorten kostar....hm, man kan nog snusa en stund till...
Jag kör en maskin tvätt och tar en kopp kaffe till. Åh, då kommer Johan och Marcus! Hej mina gosisar och farmors kaksmula!! Jag får en marcuskram, en kall en , men det är bara skönt när man har dröndag. Vi bubblar en stund och sen lyfter maken och Johan upp packboxen på bilen, bra då kan skidorna packas med. Och de vinkar och far hem och jag kan nog mysa i sängvärmen en stund till.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback