Sömn

Inatt vaknade jag klockan 1.00 och undrade vad det var som var fel. Men efter ett tag kände jag ju, jag var ju hungrig. mandelkubbar och mjölk, det är gott om nätterna men kanske inte så spec. nyttigt då men vad gör det då???

Jag var på teater igårkväll, så jag hade väl mycket som snurrade i mitt huvud. Jag var på "the good body".
Den var tankvärd, lite rå, lite kul, men framför allt kunde jag efter åka hem och ta på mig mitt rosa nattlinne med rosenknoppar på och dröna i soffhörnet och äta glass... (det var min kvällsmat)
...utan dåligt samvete. Det är inte ofta på sista tiden som jag ätit nåt sånt utan att det svider i samvetet.
Men va fan, my body is my home. Min kropp är inte jag det är bara där jag bor. jag ska ta hand om den med massa frisk luft, jag ska åka skidor, gå ut med hunden i skogen, pulsa i snö och sen ska jag dricka varm choklad med grädde och blåbärsmuffins, och jag ska njuta!!!!!

Man kan ju inte ägna hela livet åt sin mage. Jag vet ju att den är stor. Konstatera det och sen går vi vidare.
så.
Min mage är stor, rund, mjuk. Man kan tro att Jesper är kvar där inne. Men det är snart 20 år sedan han kom ut. Och det är 15 år sedan jag vägde 56 kg. HAHAHAHA

Kommentarer
Postat av: Tilda

My body is my home. Jag bara bor där. Word!

2006-02-23 @ 16:35:00
Postat av: babban

Hej,det är nåt fel på min mejl så jag kunde inte låta bli att kolla din blogg igen!Den här dan gillar jag. Äta bör man annars dör man -men om man äter för mycket dör man ju också, tyvärr!Det gäller att hitta jämnvikten i livet. Har varit dö-sjuk,dvs febrig snorig & andfådd. När jag blir frisk ska det bli blogg av Får jag visa din blogg för andra? Tex Anne & Gunilla, kanske syrran...dom som kan tänkas va intresserade ( presumtiva köpare av Under samma måne!!! )

2006-03-13 @ 18:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback