jobbar inatt o inatt

Jaha, då är det dax igen, men nu känns det som längesen.Jag var ju sjuk och sen jobba jag bara en natt innan vi for till fjällen och nu är det alltså andra natten i feb. jag ska göra. Marie  o Lena jobbar inatt så det blir en lugn natt med fika och prat. Vi har inte setts på länge nu.
Så idag är en lugn dag. Maken är iväg nu till psyk, han går på samtal en gång i månaden. Det är bra, det är nog mest för att avlasta mig lite. Att han får ur sig allt han går och funderar på som inte jag kan ta riktigt. Jag är utbildat mentalskötare men man orkar inte vara det 24 timmar om dygnet. Inte vårdare heller. Det räcker med det andra jag får göra jämt. Tvätten, kläder etc etc.
Men man kan inte säga upp sig ,inte ens ta semester. Han klarar sig rätt skapligt ändå, så klart jag borde kunna åka bort ett par dar utan honom, men då äter han nog bara korv och byter kläder gör han nog inte.
Så kan det gå när man springer i 360 km/timmen rakt in i en bergsvägg. Jag tror aldrig att han kommer läka fullt ut. Men han fixar ved och v75. Det är de två saker han alltid gjort även innan han blev sjuk. De saker han fortfarande kan koncentrera sig på- tur att där finns något. Men han vet inte vilka kläder som är sina eller mina. Han sätter på 6 koppar kaffe, inte mer inte mindre. Står hunden i dörren kan han inte gå förbi, det finns inte space tillräckligt. Men man lär sig att leva med det mesta, ser jag förbi allt detta ser jag ju fortfarande min make med sitt underbara lite pliriga leende, det som värmer hela mig. Min klippa här i livet har blivit lite mjuk men jag lutar mig ändå,  det känns bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback