HEMMA!!

 Jaha, det var en vecka till fjälls. Vi har haft det jättebra! Tre dagar med slappa och snöfall. Men två gudomliga dagar. Med sol som gnistrar i snön och takdropp. På tisdagen hade vi tänkt åka skidor men jag hade inte samlat tillräckligt med mod så det blev inget. Men i fredags samlade jag ihop mig. Djupa andetag, jag kan jag kan jag kan...
Åh ta mig tusan det gick!!
Det var jag och 3 femåringar som hade en egen backe! Musse-backen. Och jag åkte ner - och lift opp!
Flera flera gånger ända tills alla föräldrar, inklusive min make, tog fram kamerorna. Hahaa...
Då bytte jag backe, till Skutts backe. Så det så. Men sen åkte jag oxå i Bamses backe, den var riktigt tuff må ni tro. Flera gånger så jag tappade räkningen.
Det var "prova gratis" skidor där med så jag prova ett par carvingskidor, men nja, jag gillar mina röda Head, så jag behåller dom. När det var dax för mig att vila benen passade maken på att försvinna upp på fjälltoppen för att par "riktiga" åk. Men det var så gott mot husväggen i solen och takdroppet, så jag tror att det var han och inte jag som gick miste om nåt...
Han är i allafall en underbar tålmodig skidlärare.
Och om 5 veckor är det dax igen, då kanske jag börjar i Bamse backen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback