bookcrossing.com

När vi var i Nora på semestern gick vi efter strandpromenaden och där är en byst av Maria Lang. Deckarförfattaren, om nån inte visste det...vid den stod en bok lutad. Jag tog upp den och i den satt en lapp.
"Vasågod, ta med mig hem och läs mig. Sen lämna mig någonstans så andra kan läsa mig."
Jag gjorde så. Det stod ett id-nummer i boken som jag registrerade på bookcrossing.com
så kan man följa bokens vandring vidare.
Jag lämnade den på Mariastigen i Hjo där vi senare kom på vår semestertur.
Någon har hittat den och läst den och lämnat den vidare, ett spännande sett att följa en bok.
Jag har nu tagit en av mina många böcker och registrerat den på bookcrossing.com
och lämnat den på ett café här i staden. Det blir kul att se vart den tar vägen.

Kommentarer
Postat av: Blomma

Kul idé det där med bookcrossing.
Tyvärr har jag inte hittat nån sån bok än, men läser en del ändå. Nu senast Isprinsessan av Camilla Läckberg. Kan rekommenderas.

Postat av: mia

Den har jag läst med. Den var jättebra. Nu läser jag "Fukta din aska" en skildring av C M Bellmans leverne av Ernst Brunner. Det är bra läsning för mig som håller på att skriva en egen 1700 tals roman.

2006-08-30 @ 19:12:58
URL: http://tusentankar.weblogg.se
Postat av: Tilda

Vilken rolig grej! Hur går det med din bok?

2006-09-07 @ 23:39:30
URL: http://shopblogg.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback