operation blåmes

Katten Isak sitter och spanar väldigt intresserat på något, vaddå?

Jo, en blåmes har fastnat i talgbollsnätet.

Det gröna plastnätet som talgbollen är inuti. Han har fastnat med ena foten och kämpar förtvivlat att komma loss medan katten bidar sin tid och börjar slicka sig om munnen...


Åt helsicke med rädsla för fågelinfluensa!!

På med hanskar och beväpnad med en sax ger jag mig ut på räddningsexpedition.

Jag tar den lilla blå i handen och klipper loss den lilla foten så försiktigt, så försiktigt.

han ligger så stilla och lugnt i min hand men jag känner hur hans hjärta pickar så fort, så fort.

Så, nu är foten loss och jag tänker att jag sätter honom i granen så han kan gömma sig men inte sätter han sig där, vips så flyger han sin kos. Rakt in i skogen.
Oj, vad fint det känns. Katten blänger på mig, jajaja, du kan få torrfoder..
Och maken min, som är så blödig och inte törs ta i blåmesen alls utan står på trappan och biter på naglarna han pustar ut nu.
"ÅH, vad dduktig du är" suckar han.

Jaa, det var jag!!


Kommentarer
Postat av: Blomma

Jaa det var du.
Rädda ett liv är inte varje dag man gör :-)

Postat av: Tilda

Vad fint!!!

2006-04-18 @ 22:40:39
URL: http://shopblogg.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback