ok...det är vår!!

Jo, nu är det vår. Detta är alldeles vanligt hederligt aprilväder!!
Påskliljorna på söderväggen syns. Det är frösådder på fönsterbrädan i sovrummet. Det är en helt annan luft och man kan sitta ute med kaffekoppen och en pläd om sig. Fåglarna är och kollar in fågelholken utanför soldäcket. Men ingen snapphane har kommit och det är en sådan som sen kommer flytta in. Men blåmesen är så intresserad. Växthuset viskar till mig..."kom..kom...kom..."
Snart, snart kan jag sitta där inne och bara glo. På min lilla pall. Det är så gott och sitta där och titta på när det växer.
Men efter en kul men hektisk helg så har jag sovit hela eftermiddagen, var bara och hämta hem hunden.
Men jag ska jobba inatt så i morron sover jag nog mer. Det känns lite trist att sova när solen skiner men men..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback