IKEA

Jag var till ikea i torsdags tror jag det var. Sen åkte maken och jag igen i söndags och köpte hyllsystem till vårt nya dressingrooom. Och i morgon ska jag till .....ikea.
Ska köpa fler delar till hyllsystemet för vi mäter så illa att vi faktiskt får plats med mer än vad vi trodde.
Maken ville ha en x säng där men den fick inte plats, tack o lov...
Men nu har jag mätt så noga så noga att nu vet jag vad som ska vara också. Ska åka med syster och systerdotter får se om jag får med mig en son oxå. Det kan vara väldigt trevligt men oxå ruskigt jobbigt om inte alla vill titta på det jag vill titta på, men då får vi väl dejta vid korvdisken efteråt. Jaja, bara jag får fika så.
Ikväll blir här party. Jag har gjort matmuffisar med ost och soltorkad tomat. sen blir det salami, salta kex, oliver, cornichones, dadlar, och smakprov på tre nya sorter Ballerinakex. Fy sjutton va smidigt och gott o trevligt det blir. Maken tog hunden och rymde hemifrån så jag fick styra till här i lugn o ro. har t.o.m. hunnit snusa en stund. Men nu ska jag väl fixa tevatten och lite kaffe, snart kommer de, hoppas vi blir 8 stycken för då räcker vinglasen.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback